woensdag 8 februari 2012

en soms wil het gewoon niet lukken...

Fier was ik op mijn berg stof die ik kocht op een uitverkoop in Antwerpen.  Bijna 2 uur in de rij gestaan om de stof te laten knippen, 4 uur met de auto de sneeuw getrotseerd...maar ik was blij, echt blij met de leuke stofjes, had het zweet op mijn rug er meer dan voor over.
En dan ... ging het mis.  Het leek me een leuk ontwerpje van een nonchalante pull, easy ! Toch ? Niet echt...
Eerst de mouwen verkeerd geknipt, opgelost door het patroon een beetje te wijzigen.  Bij het in mekaar naaien van alle stukken bleek dat de mouwen toch maar een raar gezicht trokken.  Enfin, 't zal wel zo zijn zeker ? Niet echt ...
Niet opgeven ! dacht ik en naaide dapper verder.  De overlock speelde me parten, had eigenlijk ook de verkeerde stofkeuze gedaan om mee te beginnen.  Uiteindelijk, na veel aanpassingen, veel oplapwerk, geknoei en gepruts is hij in de vuilbak beland, niet meer te redden...bye bye stof !
Soms wil het gewoon niet lukken...

2 opmerkingen: